Bob Dylan və Nobel Ədəbiyat mükafatına niyə bu qədər layiq olması haqqında

Bob Dylan Amerikan folk musiqisinin əfsanəsi Bob Dylan dünən 2016-cı il Nobel Ədəbiyat mükafatı laureatı oldu. Və bununla o, Geor...

Bob Dylan
Amerikan folk musiqisinin əfsanəsi Bob Dylan dünən 2016-cı il Nobel Ədəbiyat mükafatı laureatı oldu. Və bununla o, George Bernard Shaw'dan sonra tarixdə həm Oskar həm də Nobel mükafatı qazanmış olan ikinci insan oldu. Və mükafatlara yazıçı yada şairlik fəaliyətinə görə yox, məhz musiqiçi olaraq göstərdiyi fəaliyətinə görə layiq görüldü. Hətta The Rolling Stones jurnalının hazırladığı 'Bütün vaxtların ən yaxşı 500 mahnısı' siyahısına Bob Dylan’ın “Like a Rolling Stone” mahnısı başçılıq edir. İndi sual olunur ki, onun musiqilərinin bu qədər dəyərli olmasının səbəbi nədir ? Bu haqda qabacada biraz yazmışdım ama fikrimi çatdırmaq üçün o yazdığımı burda yenidən təkrarlayıram:

"Amerikan musiqi yaradıcılığında iki ekol var : biri Bob Dylan digəri də Leonard Cohen. Bob Dylanın əsərlərini anlıq hislər ilə yazır. Yəni hadisə yaşanılıb. Bu hadisələr nəhayətində Dylanın ağlında, xatirəsində, ürəyində nə hiss, düşüncə qalıbsa onları 5-10 dəq içerisində yazıb bəstəliyir.

Leonard Cohendə isə bu iş bir neçə ay hətta bir neçə il də çəkə bilər. Misal üçün, eşq haqqında mahnı yazırsasa Leonard Cohen illər boyu onu düşünəcək, yadına düşən şeyləri əlavə edəcək vəya artıq gördüyü yerləri çıxaracaq. Ta ki əsərin mükəmməliyətindən əmin olanadək.

Hətta bir gün Bob Dylan, Leonard Cohendən soruşur ki 'Hallelujah'nı yazmaq nə qədər vaxtını aldı ? Cohen də deyirki 3il. Sonra Cohen Dylandan soruşur ki bəs 'I and I'ı yazmaq sənin nə qədər vaxtını aldı ? Bob Dylan da gülərək deyirki : 15 dəqiqə."

İndi belə bir sual doğulur ki niyə əsərlərini mükəmməlləşdirmək üçün bu qədər işləyən Leonard Cohen yox, məhz Bob Dylan ? Bob Dylan’a Nobel Ədəbiyat mükafatı verilməsi səbəbində deyilir ki : "Amerikan musiqi ənənəsində yeni bir poetik ifadə yaratdığı üçün” Təbii ki, həm Cohenin həm də Dylanın bu qədər dəyərli olmasının səbəbi həm mahnılarının sözlərinin poetik dili həm də musiqilərindəki folk nümunələridir. Ama aralırında çox incə və çox önəmli bir fərq var. Bob Dylan bir müsahibəsində folk musiqisi haqqında deyir ki :

“Bilirsiz ? Folk musiqisi artıq mənim istifadə edə bilməyəcəyim bir sözdü. Mənim indi haqqında danışdığım isə riyazi bir musiqi kimi olan - ənənəvi musiqidi. Bütün bu mahnılar - insanın zehnindən xaricə o anda çıxan, aşiqlərin bir birini qulara, ceyranlara oxşatdığı, sevgililərin bir mələk olduğu mahnılar - bunlar ölümsüzdü. Ama indiki çalınan - bəstələnən mahnılar folk musiqisi deyil artıq. Onlar artıq biraz politik mahnılardır. Onlar artıq ölüblər yada ölürlər. Ama ənənəvi musiqi sirlərlə doldu və kulturoloji bir faktı. Bu kultura var olduqca o da sonsuza qədər o sirlərlə bərabər dəvam edib gedəcək.”

Yəni bu dediyini və yaradıcılıq ekolunu biraz açsaq, Bob Dylana görə bir əsərin üstündə işləmək onu çox dəyərsizləşdirən bir şeydir. Çünki ölümsüz olan bizim anlıq hislərimizdir. Hissin özü o an içində ölümsüzdü. O anlıq hisləri mükəmməlləşdirmək yox, olduğu kimi bütün qüsurları ilə dinləyiciyə vermək lazımdı. O zaman dinləyici dinlədiyi musiqini özünə daha yaxın görər. Musiqinin sözlərinin mükəmməlləşdirilmiş bir vəziyətdə olmağı dinləyici ilə arasında məsafə yaradır. Çünki heç kəs musiqinin xatırlatdığı və yaşamış olduğu hissi heç vaxt o dərəcədə bir mükəmməliyət içində yaşamış olmur.

Misal üçün Leonard Cohen Hallejulah’da yazıb ki :
"Well, I heard there was a secret chord
That David played and it pleased the Lord
But you don't really care for music, do you?
Well it goes like this:
The fourth, the fifth, the minor fall and the major lift
The baffled king composing Hallelujah !"

Sözlərə baxdığımızda nə qədər üstündə əlləşildiyi və mükəmməlləşdirmək üçün nə qədər əmək sərf edildiyi hiss olunur. Təniqd olunmaz olması üçün nə qədər enerji sərf olunduğu, dinləyicini ovsunlamaq üçün üstündə vaxt xərcləndiyi görünür. Və ona görədə bu musiqi Bob Dylana biraz politik bir musiqi kimi gəlir. Səmimiyyətdən uzaqlaşır. Və ölür. Çünki yazıçının yaşadığı, təcrübə etdiyi bir doğrunu – bir hissi əks etdirmir. O yaşanmış olan hiss dinləyicini ovsunlamaq üçün deformasiyaya məruz qalıb.

Digər tərəfdən Bob Dylan I and I’ın girişində deyir ki :

"Been so long since a strange woman has slept in my bed
Look how sweet she sleeps, how free must be her dreams"

Elə məhz ‘insanın zehnindən xaricə o anda çıxan, aşiqlərin bir birini qulara, ceyranlara oxşatdığı, sevgililərin bir mələk olduğu mahnılar’ dediyi şey budu. Təhtəlşüurdan (bilinçdışından) gələn və təhtəlşüura xitab edən.

Ən sondada mənim üçün Bob Dylanı ən yaxşı ifadə edən Allen Ginsberg'in söyləmiş olduğu bir fikir var : "Subyektiv olaraq qənaətə gəlinmiş doğrular vardır. Hansı ki, obyektiv həqiqətə sahibdir. Çünki biriləri bunun yaşayaraq fərqinə varmışdır. Və bu poeziyadır. Bob Dylan isə əsərlərində bunu verir dinləyiciyə."


Əli Rəhimli

Ad

A Separation,1,Adam Schaff,1,Adem ve Havva,1,Akra'da Bulunan Elyazması,1,Alain Badiou,4,Alain Resnais,1,Alan Woods,1,Albert Camus,17,Albert Einstein,4,Alejandro González Iñárritu,1,Alenka Zupančič,1,Alexander Supertramp,1,Alfred Hitchcock,4,Alıntı,1,Ali Rahimli,4,Allen Ginsberg,5,Amin Maalouf,1,Anarşi,2,André Breton,1,Andrey Tarkovski,7,Ani Gezinti,1,Anton Çehov,2,Antonin Artaud,1,Anubis,1,Aristoteles,1,Arthur Danto,1,Arthur Rosenberg,1,Arthur Schopenhauer,2,Arundhati Roy,1,Asghar Farhadi,3,Attila İlhan,1,Aynadaki Gibi,1,AzBlog,14,Aziz Nesin,2,Babaya Mektup,1,Beat Kuşağı,17,Belgesel,5,Belinski,1,Bertolt Brecht,3,Bertrand Russell,1,Bilim,10,Billie Holiday,1,Biyografya,22,Björk,1,Bob Black,1,Bob Dylan,1,Bozkırkurdu,1,Böyle Buyurdu Zerdüşt,1,Breaking Bad,1,Bulantı,1,Bülent Ortaçgil,2,Büyülenme,1,Camera Lucida,1,Can Yücel,2,Cemal Süreya,1,Charles Baudelaire,2,Charles Bukowski,6,Charles Dickens,1,Charlie Chaplin,2,Charlie Parker,1,Christfried Tögel,1,Christine Bard,1,Christopher McCandless,1,Christopher Nolan,1,Chuck Palahniuk,3,Çarlz Bukovski,1,Çavdar Tarlasında Çocuklar,1,Dallas Buyers Club,1,Damon Albarn,1,Daniel Goleman,1,Dava,1,David Gilmour,1,Demian,1,Desiderius Erasmus,1,Didier Lauru,1,Dieter Forte,1,Djivan Gasparyan,1,Dominique Laporte,1,Dostluk Bağları ve Dostluk,1,Dostoyevski,16,Dönüşüm,1,Edebiyyat,140,Edgar Allan Poe,1,Eduardo Galeano,1,Eflâtun,1,Ejderhaların Danssı,1,Elias Canetti,1,Elvis Presley,2,Emil Michel Cioran,1,Emma Goldman,1,Eric Clapton,1,Eric Hoffer,1,Erich Fromm,3,Ernest Hemingway,2,Estela Welldon,1,Ethan Coen,2,Əkrəm Əylisli,1,Feature,20,Félix Guattari,1,Felsefe,93,Ferman Toroslar,1,Fernando Pessoa,1,Film,68,Franz Kafka,25,Freddie Mercury,1,Friedrich Engels,1,Friedrich Nietzsche,19,Füruğ Ferruhzad,1,Gabriel Garcia Marquez,1,Gabriel García Márquez,2,Galileo,2,Gemeinschaft,1,George Carlin,1,George Martin,1,George Orwell,1,Georges Canguilhem,1,Georges Perec,1,Gerçeklik açısından Kafka,1,Gilles Deleuze,5,Goethe,1,Gogol,4,Guguk Kuşu,1,Gustav Janouch,1,Guy Fawkes,1,Hakim Bey,1,Harriet Lerner,1,Hegel,2,Heinrich Böll,1,Hermann Broch,1,Hermann Hesse,5,Herta Müller,1,Hrant Dink,1,Iain Menzies Banks,1,Immanuel Kant,1,Ingeborg Bachmann,1,Ingmar Bergman,6,Inside Llewyn Davis,1,Italo Calvino,2,İran,1,İtalo Calvino,1,J. D. Salinger,2,Jack Kerouac,8,Jacques Brel,1,Jacques Lacan,13,Jacques Vergès,1,James Hawes,1,James Joyce,1,Jan Pol Sartr,1,Jason McQuinn,1,Jean Baudrillard,1,Jean Cocteau,1,Jean-Paul Sartre,10,Jehane Noujaim,1,Jenn Ashworth,1,Jiddu Krishnamurti,2,Jimi Hendrix,1,Joel Coen,2,John Berger,1,John Fante,2,John Lennon,5,John Steinbeck,4,Jorge Luis Borges,1,Jose Saramago,1,Joseph Conrad,1,Judith Butler,1,Juliet Mitchell,1,Julio Cortázar,1,Kaos'un Gizli Yaşam,1,Karamazov Kardeşler,2,Karl Marx,8,Kaybedenler Klübü,1,Ken Kesey,1,Kırmızı Pazartesi,1,Korkma Ben Varım,1,Kumarbaz,1,Kürk Mantolu Madonna,1,La Casa De Papel,1,Lady with Ermine,1,Lars von Trier,8,Laura Nyro,1,Leonard Cohen,1,Leonard Da Vinci,1,Lev Tolstoy,5,Lev Troçki,2,Linda Lee,1,Maksim Gorki,2,Malina,1,Marie Curie,1,Marilyn Manson,1,Marilyn Monroe,1,Mario Leis,1,Marlon Brando,1,Marqius de Sade,2,Martı Jonathan Livingston,1,Martin Heidegger,2,Maurice Blanchot,2,Max Stirner,15,Mental Pornografi Blog,2,Meqale,175,Michael De Montaigne,1,Michel Foucault,6,Mike Leigh,1,Milan Kundera,1,Miles Davis,1,Milgram,1,Milgram deneyi,1,Mohsen Namjoo,3,Monique Wittig,1,Morrisse,1,Murat Menteş,1,Mustafa Kemal Atatürk,1,Muzik,37,Neal Cassady,2,ngmar Bergman,1,Nick Cave,1,Nick Mason,1,Nikolay Gavriloviç Çernişevski,1,Nilgün Marmara,1,Noam Chomsky,2,Nostalghia,1,Notre Dame'ın Kamburu,1,Nuri Bilge Ceylan,2,Octavio Paz,1,Oğuz Atay,1,Ontolojik Anarşi,1,Onur Ünlü,2,Oscar Wilde,2,Osho,1,Oteki Ben,1,Ölüler Tanrısı,1,Ölüm Pornosu,1,Ömer Hayyam,1,Özdemir Asaf,1,Palyaço,1,Pantolonun Politik Tarihi,1,Patti Smith,1,Paul Lafargue,1,Paul McCartney,3,Paulo Coelho,2,Peter Kropotkin,2,Pierre Clastres,1,Pigme,1,Pink Floyd,2,Politika,1,Rachel Carson,1,Rachter'in Günlüğü,1,Rashit,1,Ray Davies,1,Rene Girard,1,René Wellek,1,Richard Bach,1,Richard Brautigan,1,Richard Dawkins,1,Richard Wagner,3,Richard Wright,1,Robert Musil,1,Roger Fornoff,1,Roger Garaudy,1,Roger Waters,2,Roman,9,Rose Laub Coser,1,Rus edebiyat,2,Ruth Sheppard,1,S. Reynolds & J. Press,1,Sabahattin Ali,2,Sait Faik,1,Salvador Dali,1,Samuel Beckett,4,Sasha Grey,1,Saul Newman,2,Sean Penn,1,Sırtımdaki Ev,1,Siddhartha,1,Sigmund Freud,19,Silence Spring,1,Simone de Beauvoir,6,Slavoj Zizek,6,Slavoj Žižek,15,slide,2,Sokrates,1,Soren Kierkegaard,1,Spinoza,1,SS,6,Stalker,1,Stephen Eric Bronner,1,Steve McQueen,1,Stranger,1,Suç ve Ceza,2,Supertramp,1,Sürgün,1,Şeyler,1,Tanrıya Karşı Söylev,1,Tarkovsky,5,Tek Bacaklı Yolcu,1,Teneke Trampet,1,The Beatles,4,The Butterfly Effect,1,The Rolling Stones,1,The Square,1,Theodor Adorno,4,Thomas Mann,1,Through a Glass Darkly,1,Tom Waits,2,Tomris Uyar,1,Tony Porter,1,Turan Dursun,2,Turgut Uyar,1,Ulua,1,Uluma,1,Ulus Baker,4,Umberto Eco,1,Utanç,1,V for Vendetta,1,Van Gogh,1,Victor Emil Frankl,1,Victor Hugo,1,Viktor Frankl,1,Vladimir Nabokov,2,Voltaire,1,Vsevolod İ. Pudovkin,1,Walter Benjamin,1,Wilhelm Reich,1,Will Durant,1,William S. Burroughs,2,William Shakespeare,1,Woody Allen,8,Xavier Dolan,1,Yabancı,1,Yad,1,Yolda,1,Yusif Vəzir Çəmənzəminli,1,Zeki Demirkubuz,3,Zen Kaçıkları,1,
ltr
item
Ali Rahimli: Bob Dylan və Nobel Ədəbiyat mükafatına niyə bu qədər layiq olması haqqında
Bob Dylan və Nobel Ədəbiyat mükafatına niyə bu qədər layiq olması haqqında
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjxRMG8bjWxvTKTI3SWDUy7-28DjV1W33UlIPCRIdJi_2JC5MbjMKaqFpLU8r1c2e7HcIyjouI7-tgDsOm9Z-a0jOyn4I-Arhpk55OXMXScsIcze8dBuKKfq64zyKZwUC2xvaCKOTfONwfA/s640/Bob-Dylan-Rare-High-Quality-Picture-HEADER.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjxRMG8bjWxvTKTI3SWDUy7-28DjV1W33UlIPCRIdJi_2JC5MbjMKaqFpLU8r1c2e7HcIyjouI7-tgDsOm9Z-a0jOyn4I-Arhpk55OXMXScsIcze8dBuKKfq64zyKZwUC2xvaCKOTfONwfA/s72-c/Bob-Dylan-Rare-High-Quality-Picture-HEADER.jpg
Ali Rahimli
https://alirahimli.blogspot.com/2016/10/bob-dylan-v-nobel-dbiyat-mukafatna-niy.html
https://alirahimli.blogspot.com/
https://alirahimli.blogspot.com/
https://alirahimli.blogspot.com/2016/10/bob-dylan-v-nobel-dbiyat-mukafatna-niy.html
true
8815050805795647263
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi Hiç bir yazı bulunamadı HEPSİNİ GÖSTER DAHA FAZLA Cevapla Cevabı İptal Et Sil Tarafından Ana Sayfa Sayfalar İçerikler Hepsini Göster BU YAZIYA BENZER DİĞER YAZILAR ETİKET ARŞİV ARAMA BÜTÜN İÇERİKLER İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy